Σύμφωνα με το πρόγραμμα «Εκσυγχρονισμός Χερσαίων Εμπορευματικών Οδικών Μεταφορών», που δόθηκε χθες για δημόσια διαβούλευση, τα 10 εκατ. ευρώ του προγράμματος θα διοχετευθούν σε υφιστάμενες πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, ενώ τα υπόλοιπα 20 εκατ. ευρώ θα κατανεμηθούν στις ανώνυμες εταιρείες και τις ΕΠΕ που ιδρύθηκαν μετά την ψήφιση του νόμου για την απελευθέρωση του επαγγέλματος (3887/2010), καθώς επίσης και σε υπό σύσταση μικρές επιχειρήσεις.
Εκ των βασικών στόχων του προγράμματος, σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, είναι να μειωθεί σταδιακά ο αριθμός των μεμονωμένων οδηγών-επιχειρήσεων, που προκαλεί «μη υγιή εσωτερικό ανταγωνισμό».
Σήμερα στην Ελλάδα κυκλοφορούν περίπου 35.000 φορτηγά δημόσιας χρήσης, εκ των οποίων τα 22.000 είναι εθνικών μεταφορών, 10.000 νομαρχιακά, 2.000 είναι διεθνών μεταφορών και τα υπόλοιπα βυτιοφόρα. Ο κλάδος οδικών μεταφορών συμβάλλει σε ποσοστό 7% στο ΑΕΠ.
Στις επιλέξιμες προς χρηματοδότηση δαπάνες περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων σε ποσοστό 100% οι κτιριακές εργασίες (ανέγερση/διαμόρφωση) χώρων συνεργείων, στάθμευσης, αποθήκευσης και συντήρησης. Επίσης οι δαπάνες απασχόλησης, μετασκευή οχήματος, ο εξοπλισμός φόρτωσης-εκφόρτωσης, ράφια κ.λπ., ο εξοπλισμός συνεργείου συντήρησης και επισκευής οχημάτων και ο εξοπλισμός πρατηρίου υγρών καυσίμων.
Με 30% χρηματοδοτούνται οι δαπάνες μετεγκατάστασης, επιχειρήσεων σε βιομηχανικές περιοχές και βιοτεχνικά πάρκα, με 25% και έως 15.000 ευρώ οι δαπάνες για εγκατάσταση ΑΠΕ και εξοικονόμησης ενέργειας κ.ά.
Πηγή: www.eisodima.gr