Μπορείτε να ενημερώνεστε από το άλλο μας site: www.businessopportunities.gr

17/5/12

Πώς θα μετατρέψετε μια καλή ιδέα σε επιτυχημένη επιχείρηση

Ή, καλύτερα: Γιατί μια καλή ιδέα δεν σημαίνει πάντα και "καλές business".
To Facebook ετοιμάζεται να μπει στο Χρηματιστήριο και να αποφέρει στον ιδρυτή του και την παρέα του πολλά εκατομμύρια. Ήταν μια καλή ιδέα. Έγινε μια τέλεια επιχείρηση. Αλλά την συζητάμε τόσο έντονα (και θα βγάλει τόσα πολλά χρήματα) γιατί είναι one of a kind.
Εκατομμύρια άλλες ιδέες όχι μόνο δεν οδηγούνται σε επιτυχημένες επιχειρήσεις, αλλά κοστίζουν στον άνθρωπο που τις σκέφτηκε ένα κάρο λεφτά, τα οποία δεν θα αποσβέσει ποτέ. Και στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε, είναι πολύ εύκολο για οποιονδήποτε από εμάς να "αγκιστρωθεί" σε μιαν ιδέα που τού φαίνεται συγκλονιστική και ικανή να τον βγάλει από το οικονομικό αδιέξοδο, μόνο και μόνο για να αναλώσει στο τέλος όλη του την ενέργεια και ό,τι έχει απομείνει στον τραπεζικό του λογαριασμό... σε μια παταγώδη αποτυχία.
Αν, λοιπόν, έχετε στο μυαλό σας κάτι υπέροχο, κάτι μοναδικό, που ελπίζετε ότι θα σας δώσει σύντομα τον τίτλο του "Επιχειρηματία της Χρονιάς" και θα σάς κάνει εξώφυλλο στο Forbes, μην προχωρήσετε σε επένδυση πάνω στην ιδέα σας προτού απαντήσετε στις παρακάτω 5 ερωτήσεις:

Γιατί δεν το κάνουν και οι υπόλοιποι;
Αν δεν μπορείτε να σκεφθείτε κανένα λόγο που κανείς άλλος δεν έχει προχωρήσει με μια παρόμοια ιδέα, τότε δύο τινά συμβαίνουν: Είτε έχετε κατεβάσει μια πραγματικά απίθανη ιδέα. Είτε είστε απλά πολύ βλάκας -την σκέφτηκαν κι άλλοι, αλλά κατάλαβαν όλα τα εμπόδια που θα την οδηγούσαν στην αποτυχία.

Ποιος θα αγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία που επινοήσατε;
Αν η απάντησή σας είναι "εγώ" ή "η μαμά μου είπε ότι τής άρεσε", ίσως θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε λίγο παραπάνω. Αν δεν έχετε μια αυτόματη απάντηση, διαφορετική από το "εγώ", τότε μάλλον δεν πρόκειται να πάτε και πολύ μακριά. Προσοχή: Όχι να κάτσετε να μελετήσετε με τις ώρες και να επινοήσετε ένα φανταστικό κοινό για το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Πρέπει να δώσετε μια αυθόρμητη και λογική απάντηση. Αν δεν υπάρχει, τότε δεν υπάρχει και το κοινό αυτό. Απλά πράγματα.

Πόσο μεγάλο είναι το κοινό σας;
Ας πούμε, λοιπόν, ότι απαντήσατε αυτόματα και ορίσατε τους πιθανούς πελάτες σας. Ας πούμε ότι η απάντηση είναι "οι Έλληνες καλλιεργητές αβοκάντο". Μετρήστε πόσοι είναι και υπολογίστε αν είναι αρκετοί για να κάνουν την ιδέα σας επιτυχημένη. Υπάρχουν επιχειρήσεις που χρειάζονται χιλιάδες πελατών την ημέρα για να τα πάνε καλά (ας πούμε ένα online στοιχηματζίδικο) και υπάρχουν άλλες που χρειάζονται 2-3 το χρόνο (για παράδειγμα η Bugatti που πουλάει super cars). Η δική σας επιχείρηση πόσους πελάτες χρειάζεται; Το κοινό που ορίσατε ως πελατεία σας φθάνει;

Πόσα θα ξοδέψουν για το προϊόν ή την υπηρεσία σας;
Ας πούμε ότι είναι όντως τόσο μεγάλο το κοινό που ορίσατε ως πελατεία σας που ικανοποιεί τις ανάγκες της επιχείρησής σας. Μην ξεχνάτε όμως ότι όλοι αυτοί κάνουν προς το παρόν την δουλειά τους χωρίς εσάς. Και ότι εσείς θα τους ζητήσετε να ξοδέψουν κάτι παραπάνω για να αγοράσουν την ιδέα σας. Ποιο ποσό πιστεύετε ότι είναι διατεθειμένοι να χαλάσουν για κάτι νέο; Αυτό το ποσό είναι αρκετό για τους στόχους σας; Κάντε τον πολλαπλασιασμό: Τόσοι πελάτες επί τόσα ευρώ. Αυτός είναι ο τζίρος σας. Σάς ικανοποιεί;

Πόσο θα κοστίσει η ιδέα σας μέχρι να υλοποιηθεί;
Ο τζίρος που υπολογίζετε μπορεί να είναι παραπάνω από ικανοποιητικός. Ωστόσο για να φθάσετε ως εκεί θα πρέπει πρώτα να μετατρέψετε την ιδέα σας στο προϊόν ή την υπηρεσία που θα πουλήσετε. Για ένα μικρό -αν είστε τυχερός και οργανωτικός- ή μεγαλύτερο χρονικό διάστημα θα έχετε μόνο έξοδα. Ποια είναι αυτά; Προσπαθήστε να τα ορίσετε με όσο μεγαλύτερη ακρίβεια γίνεται. Πόσο καιρό θα αντέξετε να επενδύετε χωρίς να έχετε καθόλου έσοδα; Βγαίνετε; Αν ναι, και αν έχετε απαντήσει ειλικρινώς σε όλες τις παραπάνω ερωτήσεις και οι απαντήσεις σάς λένε όλες "προχώρα", τότε, ναι, μπορείτε να κάνετε την ιδέα σας πράξη και να ελπίζετε σε... καλές business.

Πηγή: eisodima.gr


Financial Solutions: Οι ειδικοί στις επιδοτήσεις και χρηματοδοτήσεις επιχειρήσεων και επενδυτικών σχεδίων. Τηλέφωνα: 210.8818474 - 6945976642



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: